Sexy Red Lips Ece Güçel | Makyaj Blogu: Kapatıcı Dosyası || Hangisi Daha İyi?

14 Şubat 2014 Cuma

Kapatıcı Dosyası || Hangisi Daha İyi?

Herkese günaydın! Kapatıcılar benim için makyajın olmazsa olmazlarındandır. Hatta hep şunu derim: ''Kapatıcımı sürmeden ve deodorantımı sıkmadan asla dışarı çıkmam.'' Makyaj yapmadığım günlerde bile mutlaka sürerim çünkü yüzün bütün ifadesini değiştirdiğini, yorgun görüntüyü aldığını düşünüyorum. Bu zamana kadar birçok kapatıcı denedim bazılarını çok sevdim bazılarından ise gerçekten nefret ettim. Bu tabiki kişinin beklentisine göre de değişebilen bir durum. Bugün şuan elimde bulunan 7 kapatıcıyı kısaca sizlere tanıtacağım ve neden sevip sevmediğimden bahsedeceğim.






Fotoğraftaki sıraya göre gidecek olursak;

1-Maybelline Affinitone Kapatıcı: İşte benim tek kelimeyle nefret ettiğim diyebiliriz! Biliyorum bu ürünün seveni de çok. Aslında bu kapatıcıyı 1,5 sene öncesine kadar baya kullanmıştım ama biraz daha bilgilenmeye başlayınca çok yanlış bir tercih olduğunu anladım. Gözaltlarıma sürdüğüm anda morluğu kapatmak yerine daha da ön plana çıkarıyor. İnce bir yapısı var pek fazla kapatıcılık beklememek lazım. Hiç koyu halkanız, morluğunuz yoksa fiyatı sebebiyle uygun olabilir. Ben bir daha yanına yaklaşmam orası ayrı konu.

2-Bourjois Healthy Mix Kapatıcı: Yapısı incecik, kadife gibi bir sürümü var. Kapatıcılık açısından maybelline'den kat kat daha başarılı. Biraz örnek al maybelline!:) Bendeki 52 numarası, yaz aylarında kullandım ve çok sevdim. En büyük artısı çizgilere dolmaması. Tüpün içinde baya az bir miktar kaldı. Ancak yeni şeyler deneyince bunu biraz unuttum açıkçası. Kış için bana biraz hafif geldi. Yazın kullanmaya devam. Detaylı yazısı ise burada.

3-Maybelline Instant Age Rewind Kapatıcı: İlk anlattığım affinitone ile uzaktan yakından alakası yok. Elime geçeli henüz birkaç gün oldu ama sanırım bizimkisi ilk görüşte aşk. Malesef henüz ülkemize gelmedi. Bir kere süngerli olması sürerken çok büyük bir rahatlık sağlıyor, o hissi çok sevdim. Bendeki rengi light. Kapatıcılığı ise healty mix'den daha yüksek. Bu da aynen onun gibi çizgilere dolmuyor ve gözaltındaki koyu görüntüyü adeta siliyor. Kısacası yeni favorim diyebiliriz. Detaylı yazısı ilerleyen günlerde gelecek.

4-Mac Pro Longwear Kapatıcı: Bunun hakkında her blogger gibi ben de çok konuştum, eminim artık sıkılmışsınızdır :) Eğer tam kapatıcılık istiyorsanız tam size göre. Çok çok az bir miktar iki göz altına da yetiyor; eğer fazla kaçırırsanız çizgilere doluyor ve yaşınıza artı 5 yaş ekliyor. Nemlendirmeden uygularsanız kuruma yapabiliyor. Bendeki rengi nw20, pembe alttonuyla morlukları gizlemekteki en büyük yardımcılarımdan biri. Detaylı anlatımı burada.

5-Collection 2000 Kapatıcı: Yine ülkemizde olmayan markalardan biri. İngiltere'de baya uygun bir fiyata satılıyor ve yapısı Mac Pro Longwear'ın tıpatıp aynısı. Bendeki rengi light. Yani bunu merak eden varsa pro longwear'ı deneyebilir :) Şurada detaylıca anlatmıştım.

6-Garnier Kapatıcı: Hafif kapatıcılıkta ancak işe yarayan bir üründü. Üründü diyorum çünkü ambalajı değişti, formülü yenilendi ve ben yeni olandan o eski tadı alamadım. Nemlendirme özelliği çok fazla ve çizgilere dolmuyor. Fiyatına göre işini iyi yapanlardan.

7-Mac Studio Finish Kapatıcı: Göz altı için değil de yüzdeki lekeleri, sivilce izlerini kapatmak için çok uygun. Göz altlarını yapısının yoğunluğundan dolayı çok kurutuyor. Yüz makyajı yaptığım her gün kullanıyorum. Kusurları çok güzel gizliyor. Bendeki rengi nc30. Detaylı anlatımı ise şurada mevcut.

Bu da kapatıcıların renkleri. Yapılarından bile hangisinin daha çok kapattığını, hangisinin nemlendirdiğini anlamak mümkün :) Anlattığım sıra ile soldan affinitone ile başlayıp studio finish ile bitiyor.


Umarım sizler için yararlı, merak ettiğiniz bazı soruların cevaplarını bulabildiğiniz bir yazı olmuştur. Kapatıcı önerileriniz varsa tabiki hayır demem. Sevgiler...

34 yorum :

  1. Çok yararlı bir yazı olmuş.Detaylıca anlatmışsın kapatıcıları, Collection 2000 kapatıcıyı ben de çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke buraya gelse de rahatça ulaşabilsek :/

      Sil
  2. Zorla aldıracaksın bana pro longwear'ı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gidişle ben sana alacağım zaten :)

      Sil
  3. çok güzel bi yazı olmuş eline sağlık :) affinitone hakkındaki görüşlerine birebir katılıyorum bi de sanırım artık pro longwear kapatıcıyı almamım zamanı geldi sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu affinitone çok fena birşey ya, bitsin diye gözünün içine bakıyorum artık. Denemelisin mutlaka pro longwearı da

      Sil
  4. Affiniton için dicek söz bulamıyorum, bulduklarımı da yazmıştım biliyorsun :))
    Bende Bourjois alacaktım çok övülüyor diye sonra piyasadan kalkacağını öğrendim ve bir ürünü çok sevip bir daha bulmayacaksam hiç bulaşmayım dedim :) En çok Fit Me kapatıcıyı merak ediyorum artık gelsin ülkemize :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katiliyorum piyasadan kalkacaksa hic denememek en iyisi. Healthy mix fondotenim bitmesin diye kullanamiyorum bile simdi :/ Evet artik su magazalar sesimizi duyup getirse harika olacak :)

      Sil
  5. Bourjois'nınki benim en sevdiğim kapatıcım. :)
    Çok memnunum ama bazen fazla kaçırınca göz altıma sürerken,gözüm yanıyor.Ağlıyorum sürekli falan. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ilk defa duydum böyle bir sorun

      Sil
    2. Benim gözlerim biraz hassas sanırım ondan. :/ Rimel sürerken bile yaşarıyor çoğunlukla.

      Sil
  6. Harika bir yazı olmuş ellerine sağlık ve o affinitone bitsin diye bol kepçe kullanıyorum yok yahu ne bereketliymiş bitmek bilmedi bu gidişle bitemeden çöpe hediye edicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmene cok sevindim :) bu gidisle ben de sanirim aynisini yapacagim

      Sil
  7. Çok faydalı bi yazı oldu valla:) bende istediğim gibi bi kapatıcı bulamamistm. Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Fena halde Pro Longwear'a göz diktim! İstiyorum! ^_^ Age Rewind keşke gelse, onu da pek bir merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etrafimdaki herkese pro longwear aldiriyorum. Pisman degilim :)

      Sil
  10. Nc 30un nw versiyonu nw20dir diyebilir miiz peki?

    YanıtlaSil
  11. merhaba c inan benim için çk faydalı bir yazı oldu

    YanıtlaSil
  12. Son zamanlarda denk gelip okuduğum en yararlı yazı. Blogun faydalı ve güzel tebrikler

    YanıtlaSil
  13. Son zamanlarda denk gelip okuduğum en yararlı yazı. Blogun faydalı ve güzel tebrikler

    YanıtlaSil
  14. Son zamanlarda denk gelip okuduğum en yararlı yazı. Blogun faydalı ve güzel tebrikler

    YanıtlaSil
  15. maybellıne affınıtone kullanıyorum şuanda çok fena göz altı çizgilerime doluyor ne kadar sabitlesemde bi işe yaramıyor aslında loreal true match kullanıyodum ama açık rengini aldığım için pek kullanamadım ama sabitlenmesinden çok memnundum ama maybellıne çok kötüüüü bidaha asla almam ama yumuşak olmasınıda beğenmiştim...

    YanıtlaSil
  16. maybellıne affınıtone kullanıyorum şuanda çok fena göz altı çizgilerime doluyor ne kadar sabitlesemde bi işe yaramıyor aslında loreal true match kullanıyodum ama açık rengini aldığım için pek kullanamadım ama sabitlenmesinden çok memnundum ama maybellıne çok kötüüüü bidaha asla almam ama yumuşak olmasınıda beğenmiştim...

    YanıtlaSil
  17. avon colortrend kapatıcıyı tercih ederim. kullanıyorum ve tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  18. ece hanım merhaba; çinko içermeyen önerebileceğiniz bir kapatıcı var mı?

    YanıtlaSil
  19. Garnier roll on kapatıcıyı yıllardır severek kullanıyorum göz altlarımda fazla morluk olmadığından bana yeterli geliyor. kesinlikle fresh hissettiren bahsettiğin gibi nemlendirmesi güçlü bi ürün tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  20. merhaba, güzewl bır yazı olmus, gayet açıklayıcı teşekkurler:)
    bende sizi bloguma davet edıorum
    http://pinolimakyaj.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  21. makyaj bloguma beklerim :)
    http://makyajlayalim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  22. Merhaba sevgili hocam sizi çok yakından takip ediyorum güzel bilgiler içeriyorsunuz teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. güzel bir yazı olmuş, teşekkürler,
    güzel fikirler edindim
    ben de bloğuma bekliyorum
    faydalı olabileceğimi düşünüyorum :)

    http://alisverisblogumuz.blogspot.com.tr/2017/01/peeling-ve-maske.html

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel bir yazı değişik alternatifleri görmek açısından faydalı teşekkürlr:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...