Sexy Red Lips Ece Güçel | Makyaj Blogu: CheckCosmetic İle Son Kullanma Tarihi Kontrolü

2 Eylül 2013 Pazartesi

CheckCosmetic İle Son Kullanma Tarihi Kontrolü


Bugünün yazısı makyajda çok takıntılı olduğum konulardan biri olan ürünlerin son kullanma tarihleriyle ilgili olacak. Bazılarının makyaj malzemesinin de son kullanma tarihi mi olur diye düşünebiliceğini biliyorum ama gerçekten önemli bir konu. Hiçbirimiz dolapta 3 hafta beklemiş bir yoğurdu yemek istemeyiz öyleyse neden son kullanma tarihi geçmiş bir fondoteni yüzümüze sürelim? Ten ürünleri dışındaki allık, aydınlatıcı,bronzer gibi ürünlerde bu biraz daha sineye çekilebilir bir durum. Ancak konu her gün yüzümüze sürdüğümüz ürünler olunca bu daha zararlı bir boyuta taşınıyor. 
Kozmetik ürünlerinin son kullanma tarihleri genelde üstünde yazmaz. Her ürün için ortalama bir süre vardır bunu biliriz ama tam olarak nasıl emin olacağız? İşte bunun için ürünlerin altındaki kodları kullanıyoruz. Daha önce büyük ihtimalle bu kodların ne olduğunu merak edenleriniz olmuştur belki de çoğunuz zaten biliyorsunuzdur ama ben yine de hatırlatmak istedim. Ürünlerin son kullanma tarihini görebilmemiz için http://checkcosmetic.net adında çok güzel bir internet sitesi var. Sol taraftaki bölümden ürünün markasını seçip kodunu yazınca karşınıza direkt olarak çıkıyor. Şimdi birkaç örnekle göstereyim.
 İlk olarak bourjois healthy mix fondotenle başlayalım. Altındaki kod 6102.


Sitede sol tarafta bourjois markasını seçip kodu girdiğimizde üretim tarihi yazıyor, genel raf ömrünün ise 36 ay olduğunu söylüyor. Son kullanım tarihine 29 ay daha varmış. 



İkinci olarak MAC'in studio fix fluid fondotenine göz atalım. Kodu AB2.

Yine markayı seçip kodu giriyoruz. Raf ömrü 36 ay ve 27 ay daha kullanılabilir.


Son olarak ise geçen sene bu zamanlarda aldığım sephora'nın makyaj bazına 
bakalım.
Bunun da son kullanım tarihine daha 17 ay varmış.

Gördüğünüz gibi aslında son kullanım tarihlerini öğrenmek çok basit. Bu kadar önemli bir konuya daha çok dikkat edilmeli diye düşünüyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir :) 


2 yorum :

  1. Merhaba bir güneş kremi aldım üstündeki son kullanma tarihi 2019 fakat siteden bakıca üretim tarihi 2011 gözüküyor kullanmamda bir sakınca olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ambalajinda oyle yaziyorsa bir sorun olacagini sanmiyorum

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...